March 19, 2007

My really bad Japanese Essay

You will laugh if you can understand Japanese. I was going for humor, but I think you'll be laughing at the mistakes. Anyways, they gave me a perfect score for it when I sent it to the test people, which means the test people don't read these things (edit, I corrected the Japanese on oreore scams so you know what I am saying. Otherwise, as it was).
日本は安全か危ないかという疑問をときどき抱くけど、答えには確信が持てない、でも日本は僕の国より安全かもしれない。僕の国はアメリカだ。日本にはアメリカ人が日本人から特別待遇を受けることがよく起こると思う。さらに僕のようにアメリカ人はでかいし、だれも迷惑なことしない。つまり、アメリカ人にとって、日本がかなり安全そうだ。けれどもちろんヤクザや右翼団体がちょっと怖いけど大したことじゃないと思う。日本人にとって一番盗難がオレオレ詐欺とかほかの詐欺と思うでも、気を付けてとしたら、大丈夫。
さて、アメリカには大きな都市に抱える犯罪が多くて、いろいろだから僕の国はかなり安全じゃないと思う。

6 comments:

  1. Ha ha ha ha. That's awesome. We're safe if we're huge. Ha ha. I enjoyed reading it, and I got the humor. I arrived at the same conclusion (that they must not read the essays) when my essay came back with a perfect score, too. They didn't even bother to correct my handwriting like they did on my short answers. Oh well. You should post your next one too! (Only 2 more, I think, because the format changes for book 6, right?)

    ReplyDelete
  2. クレイさん

    ちゃんと読みましたが、間違いは1箇所だけです。
    「気を付けてとしたら→気を付けたらor気を付けていたら」

    私のダンナもでかいから(182cm)、日本人だけど、安全かな~?(lol)

    Osaka-ben のまゆみでした。

    ReplyDelete
  3. ha ha thanks. That reminds me, I need to subscribe to your feed so I can resume learning Osaka-ben!

    ReplyDelete
  4. 流石クレイさん!面白かった!
    確かに、アメリカ人は巨像のようにでかいだと思っています!

    ReplyDelete
  5. Nevermind my previous comment, I just felt like using a work I have learnt recently (巨像)!

    ReplyDelete
  6. Sorry for the "spam" Clay! Work >>> Word (the proof that I am overloaded recently)

    ReplyDelete

All comments are moderated in a speedy fashion.